.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شيوع سرطان معده در شهرهاي شمالي

دبير بورد فوق تخصصي گوارش ايران گفت: شيوع سرطان معده در شهرهاي شمالي 10 برابر شهرهاي جنوبي است.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، رضا ملك‌زاده دبير بورد فوق تخصصي گوارش ايران در حاشيه بازديد از بيمارستان امام خميني (ره) ساري با اشاره به اين نكته كه در ايران 50 درصد از سرطان‌ها، سرطان دستگاه گوارش است، اظهار داشت: نيمي از سرطان گوارش نيز سرطان معده بوده كه 25درصد از كل سرطان در ايران را شامل مي‌شود.

ملك‌زاده گفت: هر سال 10 هزار نفر به سرطان معده مبتلا مي‌شوند كه 2 هزار نفر از آنان فوت مي‌كنند و به همين علت تحقيق و پژوهش در اين زمينه از اهميت بالايي برخوردار است.

وي افزود: كشور ايران بيشترين آمار سرطان معده بعد از چين را در دنيا دارد كه اين شيوع در شهرهاي شمالي ايران 10 برابر شهرهاي جنوبي ايران است.

وي به وجود آمار بالاي ابتلا به سرطان معده در استان مازندران و ضرورت تحقيق و پژوهش عميق در اين حوزه تأكيد كرد و ادامه داد: هر روز 100 نفر به علت سرطان در كشور فوت مي‌كنند كه حدود 25 نفر از آنان را مبتلايان به سرطان معده تشكيل مي‌دهند.

دبير بورد فوق تخصصي گوارش ايران با اشاره به اين مهم كه دو عامل محيطي و ژنتيكي موجب ابتلا به سرطان مي‌شوند، تصريح كرد: 90 درصد ابتلا به سرطان ناشي از محيطي و فقط 10 درصد آن به دلايل ژنتيكي مربوط است.

ملك‌زاده با اشاره به اينكه بيمارستان امام خميني (ره) ساري از نظر اعضاي هيئت علمي و تجهيزات به منظور استقرار مركز پژوهش سرطان بسيار مناسب است، افزود: براي كنترل سرطان، پژوهش نقش اصلي را دارد و بايد از مركز ثبت سرطان در بيمارستان امام خميني (ره) ساري حمايت شود.

ملك‌زاده مصرف دخانيات را در شيوع سرطان بسيار مؤثر دانسته و تأكيد كرد: جلوگيري از مصرف دخانيات، رعايت بهداشت، خوردن سبزيجات و جلوگيري از چاقي و تزريق واكسن هپاتيت B از عوامل مهم پيشگيري از سرطان معده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.